[ Dania obiadowe ][ Zupy i kremy ]

AKSAMITNY KREM Z BROKUŁÓW – TYLKO 3 SKŁADNIKI

Krem z brokułów to idealna opcja, kiedy ugotuje się ogromną, zieloną głowę, a tylko połowa z niej zostanie zjedzona od razu albo kiedy po prostu lubi się kremy niewymagające wielkich przygotowań, a jednak odżywcze i na dodatek umożliwiające zabranie ich ze sobą poza dom.

Ten krem powstał tylko z 2 składników i opcjonalnie dodanym trzecim, więc roboty minimum, a smaku naprawdę maksimum, spróbujcie.

SKŁADNIKI (na 1 porcję ok. 600 ml)

  • 1 mały brokuł albo połówka dużego,
  • 2 kopiaste łyżki płatków drożdżowych,
  • 2 kopiaste łyżki pestek dyni,
  • sól.

JAK ZROBIĆ

  • Brokuł podzielić na kawałki i podgotować w niewielkiej ilości wody z dodatkiem soli – w woku, szerokim rondlu lub garnku zalać go szklanką zimnej wody, posypać solą  – około pół łyżeczki, postawić na ogniu, przykryć pokrywką i zostawić do czasu, aż woda się zagotuje, wtedy wyłączyć ogień, zdjąć pokrywkę, zostawić brokuł w garnku jeszcze chwilę, po czym przełożyć do durszlaka i przelać go zimną wodą.
  • Wszystkie brokułowe kawałki przełożyć do kielicha blendera, dodać płatki drożdżowe i NIE DOLEWAJĄC WODY zblendować na gładki, aksamitny krem bez jakichkolwiek drobinek.
  • Jeśli ktoś potrzebuje, może dodać sobie jeszcze soli ale nie jest to konieczne, płatki drożdżowe wystarczająco dobrze podkręcają smak (używam tylko francuskich płatków drożdżowych Country Life, nie zawierają dodatku słodu ani mąki i smakują naprawdę najlepiej).
  • Na suchej patelence podprażyć pestki dyni (staną się chrupiące) i dodać je do kremu – bardzo dobrze podkreślają jego smakowitość brokułowość.

Jak widzicie, pracy naprawdę mało, a smak super bez kombinowania z milionem przypraw i składników, dodatkowo taki gęsty krem bez problemu można zapakować do pudełka na zupę i wziąć ze sobą np. do pracy, ma konsystencję dobrego, gęstego majonezu.

A jaka jest wartość odżywcza takiego kremu? 

  • 500 gramów ugotowanych brokułów to około 175 kcal, 12 gramów białka, 35 g węglowodanów, aż 16 gramów błonnika i tylko 2 g tłuszczu, a przy tym 325 mg witaminy C, 200 mg wapnia, 100 mg magnezu i ponad 1400 mg potasu.
  • 2 kopiaste łyżki płatków drożdżowych to około 20 gramów płatków czyli mniej więcej 53 kcal, 10 gramów białka, 7 g węglowodanów i ponad 5 g błonnika, a przy tym bogactwo witamin z grupy B – B1, B2, B3, B5, B6, biotyna i kwas foliowy.
  • 2 kopiaste łyżki pestek dyni to około 100 kcal, 6 gramów białka, tylko 2 g węglowodanów i 9 gramów zdrowego tłuszczu, a przy tym ponad 100 mg magnezu, potas, fosfor, wapń i cynk.

Tylko 3 składniki i 100% vegan, a macie i kalorie, i białko, i węglowodany, i zdrowy tłuszcz, a do tego wiązankę witamin i minerałów – wchodzicie w to? ;)

Print Friendly
Tags: , , , , , , , ,

Wszystko jest w głowie

5 Comments

  1. Wygląda przepysznie, Ale nie mam płatków drożdżowych:( Jest jakaś alternatywa dla nich? Chciałabym uniknąć efektu bezsmakowej zielonej papki.

    1. Płatki drożdżowe są pełne smaku umami, zamiast nich można dodać ekstraktu z drożdży Marmite (widziałam ostatnio w Tesco), w smaku przypomina coś pomiędzy sosem sojowym a maggi, dodaje się tylko trochę, żeby uzyskać dobry efekt, jedni je kochają, inni nienawidzą, ja lubiłam i odżywczo też byłoby podobnie, witaminy z grupy B itd. jak w płatkach.

      1. Jeszcze jedno pytanie. Kupiłam dzisiaj płatki drożdżowe nieaktywne ale jest dopisek, że piwowarskie. Czy to jest to samo? Nadają sie?

  2. Z patkami wygląda super, ale ciężko je kupić. Przynajmniej u mnie na wsi.

    1. Zawsze można przez internet, polecam:

Send a Comment

Your email address will not be published.